Publiczna Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy przyjmuje uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w tym słabowidzących, słabosłyszących, niepełnosprawnych ruchowo, z autyzmem.
Nauka trwa 3 lata z możliwością przedłużenia etapu edukacyjnego o 1 rok. Klasy liczą do 8 osób. Edukacja opiera się na opracowanych indywidualnie dla każdego ucznia programach edukacyjno-terapeutycznych, popartych wieloaspektową oceną poziomu ich funkcjonowania. Ocena poziomu funkcjonowania ucznia dokonywana jest dwukrotnie w ciągu roku szkolnego, a ocenianie postępów w nauce ma charakter opisowy. W szczególnych przypadkach nauczanie może odbywać się w domu ucznia, na podstawie „orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania”.
Zajęcia prowadzone są w dwóch budynkach, które wchodzą w skład Ośrodka:
- główny budynek Ośrodka ul. al. Grzecznarowskiego 15, Radom,
- warsztaty szkolne, ul. Czarna 2, Radom.
WARUNKI PRZYJĘCIA DO SZKOŁY PRZYSPOSABIAJĄCEJ DO PRACY
WYMAGANE DOKUMENTY:
- Orzeczenie Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Świadectwo ukończenia gimnazjum.
- Dokumentacja zdrowotna – karta zdrowia.
- Podanie – POBIERZ
- 3 zdjęcia.
- Podanie o przyjęcie do internatu (w przypadku ubiegania się o internat).
- Skierowanie Prezydenta miasta Radomia do naszej Placówki (uczniowie z poza Radomia – skierowanie od starosty właściwego ze względu na miejsce zamieszkania ucznia).
- Odpis aktu urodzenia.
Edukacja w szkole obejmuje:
- funkcjonowanie osobiste i społeczne,
- zajęcia rozwijające komunikowanie się,
- zajęcia kształtujące kreatywność,
- przysposobienie do pracy,
- wychowanie fizyczne,
- religia.
W szkole organizowane są zajęcia rewalidacyjne oraz zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej zgodnie z zaleceniami zawartymi w Indywidualnych Programach Edukacyjno – Terapeutycznych:
- korygowanie wad mowy,
- usprawnianie komputerowe,
- neuroterapia EEG Biofeedbeck,
- terapia metodą Tomatisa,
- terapia metodą Johansena,
- hydroterapia,
- inne zajęcia rewalidacyjne wynikające z wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania wychowanka,
- indywidualna terapia pedagogiczna,
- indywidualna terapia psychologiczna.